Friday, February 12, 2010

结婚记 之四 爱LOVE

原先计划是先在徐家汇大教堂举行结婚仪式,由于时间上的缘故,没能在徐家汇教堂举行。如果可以在教堂穿婚纱举行结婚仪式,那将是多么令人期待的时刻。

刚从美国到香港的爱玲姊姊和姊夫,专程来上海参加我们的婚礼。惊喜的是,在喜宴上爱玲姊姊朗读了当日(1月31日星期天)主日弥撒的读经一,这是我非常喜欢的一段读经,让我很感动。

[格林多前书13:13]:Love is patient, love is kind. It is not jealous, It is not pompous, it is not inflated, it is not rude, it does not seek its own interests, it is not quick-tempered, it does not brood over injury, it does not rejoice over wrongdoing but rejoices with the truth. It bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things.

Love never fails. If there are prophecies, they will be brought to nothing; if tongues, they will cease; if knowledge, it will be brought to nothing. For we know partially and we prophesy partially, but when the perfect comes, the partial will pass away. When I was a child, I used to talk as a child, think as a child, reason as a child; when I became a man, I put aside childish things. At present we see indistinctly, as in a mirror, but then face to face. At present I know partially; then I shall know fully, as I am fully known. So faith, hope, love remain, these three; but the greatest of these is love.

[格林多前书13:13]:爱是含忍的,爱是慈祥的,爱不嫉妒,不夸张,不自大,不作无礼的事,不求己益,不动怒,不图谋恶事,不以不义为乐,却与真理同乐:凡事包容,凡事相信,凡事盼望,凡事忍耐。

爱永存不朽,而先知之恩,终必消失;语言之恩,终必停止;知识之恩,终必消逝。因为我们现在所知道的,只是局部的;我们作先知所讲的,也只是局部的;及至那圆满的一来到,局部的,就必要消逝。当我是孩子的时候,说话像孩子,看事像孩子,思想像孩子;几时我一成了人,就把孩子的事丢弃了。我们现在是藉著镜子观看,模糊不清,到那时,就要面对面的观看了。我现在所认识的,只是局部的,那时我就要全认清了,如同我全被认清一样。现今存在的,有信、望、爱这三样,但其中最大的是爱。

From Picasa

爱玲姊姊送我的:祝圣过的圣婴像以及散发着花香的玫瑰经念珠。
From Picasa

No comments: